sobota 21. září 2019

Víkend rodičů v Beskydech

Na tento víkend nabízíme pro všechny rodiče, kteří budou bez dětí (Holúbek v Mariánských lázních) výlet do Beskyd.
Plán je asi takový. Z Ostravy vyrazíme v sobotu ráno a pojedeme vlakem/autobusem. Pěšky bychom šli asi 15 km po horách na místo našeho přespání. Večer pak posedíme společně v hospůdce. V neděli se na horách určitě opět projdeme a zpět do Ostravy dojedeme zase vlakem nebo autobusem. Kde půjdeme a kde přespíme ze soboty na neděli upřesníme v pátek. Bude záležet kolik nás bude a kudy naplánujeme trasu. Pokud se budete chtít k nám přidat, tak dejte do čtvrtka večera vědět. Těšíme se na Vás.

Musím říci, že za mně to byl opravdu krásně strávený víkend. Velký podíl na tom mělo hezké a slunečné počasí, které po oba dny panovalo. Po páteční dohodě jsme tedy vyjeli hned v sobotu ráno autobusem směr Staré Hamry. Odtud jsme měli naplánovanou pěší trasu přes Bílou na Bumbálku, kde jsme měli zamluvené ubytování v hotelu Sůkenická. Hned ze Starých Hamrů jsme tedy vyrazili cestou necestou (mimo značenou trasu) nejdříve na vrchol Javořina a pak zase dolů do zmiňované obce Bílá. Po cestě lesem jsme nacházeli houby, které v těchto dnech pořád hojně rostou. Řekli jsme si však, že sbírat je budeme až druhý den, při cestě nazpět. Po vydatném obědě na zahrádce hotelu Bauer jsme z Bílé vyrazili na Bumbálku údolím Smradlavky. Z Bumbálky jsme pak vystoupali k rozhledně Sůkenická/Čarták, která byla ještě otevřená. Výhled byl krásný a daleký. Šlo vidět hezky až na Malou Fatru. Z rozhledny jsme to měli k hotelu už jen kousek. Po ubytování a hlavně příjemné sprše, jsme si dali něco k jídlu a pití v místní restauraci. Proto že jsme byli z cesty a sluníčka příjemně unaveni, tak jsme si šli něco před desátou lehnout na pokoj, abychom byli opět zítra plní sil na cestu zpět. Ráno nás pak čekala v restauraci snídaně u "našeho" stolu s krásným výhledem na Lysou horu a okolí. Po klidné a pohodové snídani jsme se sbalili a vyrazili opět směr Staré Hamry - tentokrát však jinou cestou. Neděle byla sice stejně hezky slunečná jako v sobotu, ale bylo i o poznání tepleji. Také jsme, jak jsme si včera slíbili, hned ze startu začali hledat v lese houby. V půli cesty jsme již měli téměř plnou tašku - většinou Praváků. Samozřejmě jsme hledali pouze okolo naší trasy. Nijak jsme moc daleko od stezky nezacházeli. Cesta nazpět byla také o hodně méně frekventovaná. Ne že bychom byli v sobotu v nějakém obležení ostatních turistů, ale v neděli jsme za celou cestu potkali jen možná 4 skupinky turistů. Zpáteční cesta vedla také více lesem a nejnáročnější bylo, když stezka vedla korytem potoku Červík. Nakonec jsme tak akorát na čas, dorazili do Starých Hamrů s taškou a půl hřibů. Před odjezdem autobusu jsme si stihli dát v místním občerstvení ještě polévku a něco k pití. Cesta autobusem zpět do Ostravy byla sice trochu krkolomnější (hodně cestujících a 30 min. zpoždění na opravovaném mostě před Frýdlantem n.O.), ale i tak nám to nezkazilo příjemný a hezký pocit z báječně stráveného víkendu na horách.